Володіння голосом    Традиційний народний    Трансформований "народний"    Академічний    Стихійний "міський"    Естрадний та інші

ТРАНСФОРМОВАНИЙ "НАРОДНИЙ" СПІВ

Суто сценічно орієнтоване явище, яке виникло під впливом діяльності Державного хору імені Григорія Верьовки і розквітло в часи керівництва Анатолія Авдієвського.

Характерно, що спершу, від часу свого заснування під керівництвом Григорія Верьовки, його хор уживав традиційну манеру співу. Григорій Гурійович був схильний добирати талановитих співаків з народу – і дозволяти їм самовиражатися, подеколи й імпровізувати у заспівах і виводах, так само, як це є в народній традиції... Проте, коли його не стало, все змінилося. Досить докладно про трансформацію народного співу в межах хору написав багаторічний учасник колективу Володимир Перепелюк у своїй книзі "Повість про народний хор" (pdf) – Київ, 1970; див., наприклад, с.216-227.

Уживана хором протягом останніх десятиліть гучна, демонстративна грудна манера виконання не подібна до жодної з українських реґіональних традицій, проте за радянського часу саме такі колективи звикли називати "народними". Сьогодні цей спів – самостійна мистецька течія, яка має власні школи та засади вираження.



  Професійно-"народний" спів    Наслідування професійно-"народного" співу



Професійно-"народний" спів


^ вгору



Наслідування професійно-"народного" співу


^ вгору






Більше інформації: